tirsdag den 24. juni 2008

Vores semesteropgave i vores grenvalg, værkstedsfag, skulle omhande et museumsprojekt, og de er jo egentlig ikke svære at finde i Ærøskøbing.
Men efter et par besøg hvor jeg mødte en låst dør, hvorpå der hang seddel med et telefonnummer, man kunne henvende sig via til folk med en nøgle, fik jeg betænkeligheder. Jeg kunne da godt forestille mig, at et enkelt besøg på et eventuelt museum, ikke ville være nok for mig. Skulle jeg så igen påkalde "en nøglemand", som kunne stå og vente ved døren, til jeg havde set, hvad jeg ville! Jeg ved ikke, hvordan det foregår, og det er jo så min fejl, at jeg ikke har været mere livlig museumsbesøger, og det burde jeg vel egentlig skamme mig lidt over.....Men ihvertfald kunne jeg se nogle problemer i det arbejde. Jeg valgte, at gradbøje begrebet museum. Hvorfor skulle det lige være et museum med fire vægge og et tag? Jeg vendte ryggen til det, i øvrigt spændende udseende, museum, Hammerickshus. Jeg vil vælge at betragte det som abduktiv tænkning, når mine tanker så faldt på Ærøskøbing by, som målet for vores projekt.
Jeg kæmper med at få vedhæftet en fil, der viser og fortæller lidt om Hammerickshus, men det er ikke lykkedes mig endnu..

Ingen kommentarer: